Mowy motywacyjne

Techniki na „ I „

 Narzędzia, które wykorzystujemy w mowie motywacyjnej aby :

  • Motywować
  • Przekonywać
  • Inspirować

By słuchaczom zaszczepić idee, trzeba do nich skutecznie przemawiać tak skonstruować swój wykład, by trafił on do ich serc i umysłów. 

Połącz emocje i merytorykę

Twoje przemówienie powinno wpłynąć na słuchaczy, aby to uzyskać zastosuj:

  • Dobrze ułożona mowa ( Storytelling ) - Idea
  • Osobowość - stwórz Bohatera
  • Inscenizacje – świadomość sceniczna
  • Komunikacje – cztery techniki na I
  • Intonacja, impostacja, improwizacja 
  • techniki na ”I „- umiejętnie wykorzystane stworzą Twoja indywidualna ekspresję sceniczną 
  • Poczucie sceniczne, wyobraźnia, wizualizacja, oddech, koncentracja 
  • Opracowanie tekstu, kompilacja tekstu Interpretacja, rytm, tempo, pauza, punkt kulminacyjny, suspens 

Synchronizacja mówcy z publicznością – tzn .wymiana energii

Bez tego chemicznego połączenia nie nastąpi właściwy przekaz treści

Publika jest wrażliwa, otwarta, pełna oczekiwań i wyobrażeń. Na początku wystąpienia to od niej zależy czy Mówca stojący na scenie, ma przestrzeń wolną, gotową do przyjęcia Twojej kreacji. Jeśli zawiedziesz publikę na początku swojego wystąpienia to przepadłeś…

Publiczność potrzebuje przewodnika, narratora, zadaniem Mówcy jest od samego początku zaczarować publiczność narzucić swój scenariusz zdarzeń i pilnować aby nie stracić kontroli. Prawda jest taka, że na widowni nikogo nie interesuje Twój stres i wynikające z tego nudne wystąpienie publiczne.

Jeśli od początku przejmiesz kontrolę nad swoim wystąpieniem to masz ogromną szansę aby publiczność pracowała razem z Tobą, podążała za Tobą i była gotowa na reakcje. Tylko od Ciebie zależy wybór :

– sukces

– porażka

Zgoda z samym sobą na występ.

Tak to jest najważniejsza, musisz wręcz marzyć o tym aby wystąpić przed publiką. Masz fantastyczną szansę na pokazanie innym siebie i swoich racji. Czyż to niesamowita okazja?

Podsumowanie

Większość przemówień publicznych skazana jest z góry na niepowodzenie, ponieważ ich treść przesycona jest teorią i danymi, jest pozbawiona emocji oraz przykładów, które odnoszą się wprost do doświadczeń odbiorcy.